09121776966

اولین واکنش دلار به خبر توقف مذاکرات/ دلار گران شد؟

 

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار دلار، طلا و سکه، امروز ۲۱ اسفند نوساناتی دارد. قیمت دلار کانال ۲۵ هزار تومانی را از دست داده و در محدوده ۲۶ هزار تومان در حال نوسان است.امروز برخی کانال‌ها، قیمت دلار در بازار آزاد را تا این لحظه، بین ۲۶ هزار و ۲۴۰ تا ۲۶ هزار و ۳۸۰ تومان اعلام می‌کنند. البته نرخ ارز در دقایق اخیر اندکی کاهشی است.قیمت دلار فردایی نیز در محدود ۲۶ هزار ۳۰۰ تومان (اندکی بیشتر و کمتر) در نوسان است. روز گذشته، آغاز معاملات دلار فردایی با نرخ ۲۵,۸۵۰ تومان بود. کف قیمت دلار نیز همین نرخ و سقف آن ۲۶ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام شد.روز پنجشنبه نیز کف و سقف قیمت فروش دلار ۲۵ هزار و ۷۰۰ و ۲۵ هزار ۸۵۰ تومان بود.

آخرین اخبار از مذاکرات وین

به نظر می‌رسد، انتشار برخی اخبار تردیدآمیز از مذاکرات وین بار دیگر معامله‌گران را از احیای برجام بیمناک کرده و سیگنال افزایش برای بازار ارسال کرده است.روز گذشته، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که مذاکرات وین «به دلیل برخی فاکتورهای خارجی» نیازمند توقف است. او مدعی شد: متن نهایی اساساً آماده و روی میز است. (تسنیم).بسیاری از کارشناسان منظور از عوامل خارجی را تقاضای اخیر روسیه می‌دانند. این کشور به دنبال دریافت تضمین برای حفظ تجارت با ایران است.با وجود این، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین مدعی شد، نتیجه مذاکرات وین تنها به روسیه وابسته نیست و دیگر مشارکت‌کنندگان نگرانی‌های دیگری دارند.پس از اعلام وقفه در مذاکرات وین، علی باقری، مذاکره‌کننده ارشد کشورمان وین را ترک و به تهران بازگشت.

واکنش‌های به توقف مذاکرات

در یکی از واکنش‌ها به توقف مذاکرات وین، «استفنی القاق»، مذاکره‌کننده ارشد انگلیس گفت: به شدت از وقفه در مذاکرات وین متأسفم. توافق جامع و منصفانه روی میز قرار دارد. ایران و آمریکا برای حل مسائل نهایی سخت تلاش کرده‌اند.او افزود: مسائل بیرونی باید ظرف چند روز آینده حل شوند وگرنه ممکن است توافق دچار فروپاشی شود.ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد: این مذاکرات، مذاکرات پیچیده ای است و مسایل بسیار کمی باقی مانده‌اند که بدون شک دشوار هستند.او افزود: عوامل خارجی در این مذاکرات دخیل هستند. هیات‌ها برای مشورت سیاسی به پایتخت‌های خود باز می‌گردند.این مقام وزارت خارجه آمریکا در حالیکه طی روزهای گذشته گزارش‌هایی از کارشکنی‌های طرف آمریکایی در مذاکرات منتشر شده است، توپ را به زمین ایران و روسیه انداخت و ادعا کرد این نیاز وجود دارد که تصمیماتی در تهران و مسکو گرفته شود. او گفت: اگر این اراده سیاسی باشد، ما اطمینان داریم که در مدت زمان کم می توانیم به بازگشت متقابل به پایبندی به برجام دست یابیم (ایرنا).

نوسانات قیمت طلا و سکه

در بازار طلا و سکه نیز امروز نوساناتی وجود دارد. قیمت طلا در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و به ۱ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۴۲۹ تومان رسیده است. این رقم نسب به بیشترین نرخ دیروز کمتر است.اما قیمت سکه طرح جدید اکنون، ۱۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان ثبت شده است. سکه طرح قدیم نیز بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران در لحظه تنظیم این خبر با نرخ ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.این در حالی است که قیمت اونس تحت تاثیر اخبار مربوط به جنگ اوکراین و روسیه، نوساناتی داشت و وارد کانال دو هزار دلاری شده بود. اما اکنون با روندی نزولی به ۱,۹۸۷٫۹۹ دلار رسیده است.اکنون بازارهای دلار، طلا و سکه نسب به روزهای گذشته، روند افزایشی دارند و وارد کانال بالاتر شده‌اند.

دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *