09121776966

سکه دوباره به کانال ۱۲‌ میلیون تومانی وارد شد

به گزارش تجارت‌نیوز، طبق نرخ‌‌‌ها اعلامی اتحادیه طلا و سکه تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۲ میلیون تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۱ میلیون ۹۰۰ هزار تومان است. در بازار امروز قیمت طلا برای هر گرم طلا ۱۸ عیار، یک میلیون و ۲۰۶ هزار ۱۹۰ تومان اعلام شد. نیم‌سکه، شش میلیون و ۷۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود. قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

به نقل از اقتصادنیوز، قیمت جهانی اونس طلا دیشب توانست خود را به بالای ۱۸۶۰ دلار برساند به دنبال آن قیمت سکه و طلا در بازار امروز پرواز کرد. قیمت طلا ۱۸ عیار امروز ۳۲ هزار و ۳۰۰ تومان گران شد و با ۱ میلیون و ۱۹۶ هزار و ۶۰۰ تومان روانه بازار شد. اما رشد قیمت سکه چشمگیرتر بود. این فلز زرد رنگ داخلی در بازار امروز توانست ۲۷۵ هزار تومان بر ارزش خود بیفزاید و بعد از یک هفته تلاش بالاخره کانال ۱۲ میلیون تومان را فتح کند. قیمت سکه در بازار روز گذشته ۱۲ میلیون و ۲۵ هزار تومان شد. با احتساب قیمت ۲۶ هزار و ۶۷۰ تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه ۱۱ میلیون و ۶۷۹ هزار تومان به دست آمد و حباب سکه نیز ۲٫۹۶ درصد بود.

بازار طلا و سکه اولین روز هفته جاری در پی رشد قیمت دلار در بازار داخلی و همچنین اوج‌گیری بهای اونس طلا در معاملات بازار جهانی، روند صعودی را پیش گرفت. به طوری که هر سکه امامی در روز گذشته توانست بخش بزرگی از ضرر‌‌‌های هفته قبل را جبران کند و مجددا به سطح ۱۲‌میلیون تومان بازگردد و دقیقا در مرز ۱۲‌میلیون تومان داد و ستد شود.

در این بین لازم به ذکر است که ارزشمندتر شدن طلای جهانی و همچنین رشد نرخ دلار، باعث شد تا از حباب این فلز گرانبهای داخلی کاسته شود و به بیش از ۳۰۰‌هزار تومان در هر سکه کاهش یابد و فاصله بین ارزش ذاتی آن و ارزش بازاری این کالا کمتر شود. گفته می‌شود که انتظارات دراین بازار تغییر کرده و تمایلات افزایشی به خود گرفته است.

 

منبع : تجارت نیوز

دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *