09121776966

ارز نیمایی چیست؟

ارز نیمایی چیست؟

در این مقاله می خواهیم در مورد ارز نیمایی چیست؟ توضیحاتی را ارائه کنیم در دنیای امروزی و نظام ارز ی که حاکم دنیای اقتصاد است  دو نوع ارز به صورت کلی وجود دارد یکی ارز با نرخ ثابت است و دیگری ارز با نرخ شناور است. این نوع نظام در ایران هم حاکم است که ارز با دو نرخ متفاوتی ارائه می گردد.  این ارزهای برای مصارفی نظیر واردات برای کالاهای اصلی و اساسی مورد استفاده قرار می گیرد. که بسیاری از بازرگانان از این ارزهای استفاده می کنند.

ارز نیمایی

در ایران سامانه ای به نام نیما وجود دارد که در این سامانه افرادی که صادرات و واردات کالا دارند ارز را خرید و فروش می کنندو به این صورت ارز برای واردات کالاهای که می خواهند دریافت می کنند. پس ارز در سامانه نیمایی بین افرادی خرید و فروش می گردد که صادرات و واردات به داخل و خارح ایران دارند.  که به سر نرخ موجود چانه زنی می کنند. در سامانه نیما صرافی ها نقش ساده سازی معاملات ارز را دارند بدین معنا است که صرافی بدون دخالت بانک می توانند به راحتی ارز مورد نیاز برای صادرات و واردات شرکت ها را تامین کنند.

چه کسانی ارز نیمایی تهیه می کنند؟

ارز نیمایی به کسانی تعلق می گیرد که  شرایط لازم برای دریافت ارز نیمایی داشته باشند و همچنین در سامانه جامع تجارت ثبت نام کرده باشند و مجاز به دریافت ارز نیمایی باشند  که ثبت سفارش آنها زیر نظر  وزرات صمت خواهد بود .  پس ارز نیمایی به صادرکننده و واردکننده کالا اساسی و خدمات تعلق می گیرد که بتوانند ارز مورد نیاز خود را از طریق سامانه نیمایی تهیه کنند.

سامانه نیمایی به صورت آنلاین  و یکپارچه در بستر اینترنت است که مهمترین و بارزترین ویژگی این سامانه امنیت معاملات برای بازرگانان است که به راحتی درخواست ارزی خود را در این سامانه ثبت می کنند . باید خاطر نشان کرد نرخ ارز در این سامانه به صورت رقابتی سالم عرضه می گردد که یکی از مزایای آن در دسترس بودن آن است.

دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *